Cat de echilibrat mananci?

Cat de echilibrat mananci?
  calendar_month        
Daca vrei sa urmezi un stil de viata sanatos atunci nu numai ce consumi este important, ci si cand si cum
le pregatesti.

De exemplu, este bine sa mancam imediat dupa gimnastica? Cat de benefica poate fi masa servita la ore tarzii?

Asadar, este foarte important sa stim sa mancam echilibrat, la ore potrivite si incluzand nutrimenti cat mai variati.

Iata o schema de baza a nutrimentilor care ne dau energia zilnica:

Carbohidratii sunt absorbiti destul de repede in organismul tau. Astfel energia se elibereaza imediat in corpul tau, iar tu te vei simti in forma.

Problema pe care o intampinam cu totii este cauzata de excesul lor si de depozitarea necorespunzatoare in organism.

Surse bogate in carbohidrati: paste, orez, biscuiti, cereale, paine alba etc.

Proteinele sunt folosite in mod special pentru sanatatea muschilor si a altor parti ale corpului.

Exemple: carne de pui, vaca, porc, legume, produse din soia, seminte, samburi si oua.

Grasimile sunt substante care asigura energie pe termen lung organismului.

Exemple: unt, margarina, maioneza, dressing-urile diferitelor salate.

In plus, mancarea pe care o consumam zi de zi mai contine minerale, vitamine si alti nutrimenti esentiali care ne tin sanatosi si plin de enegie.

Planul unei alimentatii echilibrate realizat pentru o zi

Mic dejun: Pentru un start reusit consuma carbohidrati si proteine. Iata cateva exemple:

Cereale integrale, lapte si fructe proaspete.

Un sandwich, fructe si un pahar cu lapte.

Pentru viteza consuma un shake facut din iaurt cremos si fructe parfumate.

Doua felii de paine prajita cu unt de arahide, un bol cu lapte si cerele cu fructe uscate.

Pranzul: Acesta trebuie sa includa proteine. Ele te vor ajuta sa-ti mentii corpul sanatos si puternic. Incearca sa nu faci exces de grasime deoarece toata ziua te vei simti obosita si fara chef de viata.

Cateva alegeri corecte sunt:

Salata de cruditati cu ficat si fasole boabe fiarta si o felie de paine din cereale integrale.

Un sandwich mare cu piept de pui si legume calite in foarte putin ulei.

Supa de legume cu pui.

Salata cu paste si legume si o salata de fructe.

Masa de seara: Aceasta trebuie sa fie cea mai mica masa comparativ cu micul dejun si pranz.

Alege sa consumi portii mici si gustoase de:

Fructe proaspete si iaurt.

Un sandwich mic preparat din piept de curcan si salata verde.




Incercati sa mancati maioneza cu moderatie.

Strings-uri de branza dietetica cu o felie potrivita de paine neagra si un pahar de suc natural de fructe.

Ultima gustare de seara: Aceasta poate fi servita in portii mici inainte sa te culci.

Un pahar caldut de lapte degresat cu doi, trei biscuiti.

Un iaurt dietetic.

Salata de fructe.

Recomandari