Cum inlocuiesti ingredientele in dieta de post

Cum inlocuiesti ingredientele in dieta de post
  calendar_month        
Alimentele obisnuite din dieta zilnica pot fi inlocuite cu unele fara provenienta animala in perioada postului. Poti face in continuare chiftele , supe , salate si chiar fripturi sau pizza , insa cu ingrediente de post. Cum se fac aceste inlocuiri?

Inlocuitori de post pentru lichide

In loc de supa de lui sau de vita, pregateste o supa vegetala pentru mancarurile care necesita asa ceva. Laptele de vaca poate fi inlocuit cu un lapte din soia.

Cand trebuie sa prajesti, foloseste ulei de palmier in loc de unt. Uleiul de palmier este mai sanatos pentru prajire decat cel de floarea soarelui pentru ca are temperatura de ardere mai ridicata.

Inlocuieste carnea

Incearca unii dintre inlocuitorii carnii: fasole, linte, tofu, ciuperci, soia etc. Pregateste cateva snitele din ciuperci. Sunt foarte gustoase si aproape ca nici nu-ti vei da seama ca nu au carne. Ciupercile contin proteine vegetale benefice pentru organism. Lintea este un alt ingredient care inlocuieste cu succes carnea, datorita continutului de proteine.

Soia este unul dintre cei mai buni inlocuitori ai carnii, datorita continutului asemanator de proteine. Soia este bogata in fibre, vitamine si saruri minerale. Foarte versatila, soia poate fi gatita in multe feluri, de la droburi vegetariene cu ciuperci la soia pe gratar.

Fasolea de post este foarte gustoasa si hranitoare. Poti face fasole batuta sau o poti folosi in tocanite, ciorbe si salate cu multe legume. Fasolea verde este la fel de gustoasa si poate fi preparata simplu, cu ulei de masline si putina lamaie.

Carnea poate fi inlocuita si prin introducerea in dieta a unor alimente oleaginoase. Alunele, migdalele, nucile, arahidele contin grasimi si proteine necesare organismului, precum si vitamine care fac bine tenului.

Opteaza pentru maioneza de post

Maioneza de post poate fi obtinuta in mai multe feluri, de la pufuleti la cartofi. Aceasta poate fi folosita pentru diverse sandwichuri si aperitive.

Exploateaza legumele pentru preparate de post

Legumele sunt aliatii tai pentru dieta de post. Aceste ingrediente pot fi folosite de la aperitive la deserturi. Poti face, de exemplu, un aperitiv din broccoli, sos de soia si migdale. O salata de post poate constitui un pranz sau o cina usoara.

Cu legume se poate pregati si o pizza de post. Alege legumele preferate: dovlecei, ardei gras, ciuperci, masline, dovlecei, broccoli, morcovi, porumb, vinete. In loc de mozzarella se poate folosi o branza tofu.

Incearca deserturile de post

Inlocuieste laptele si ouale folosite pentru dulciurile de casa cu ingrediente de post. Poti face prajituri din faina, cacao, nuca, zahar si apa. Pentru o prajitura de ciocolata de post, foloseste ulei, vanilie, cacao si fructe. Unele dintre cele mai potrivite deserturi pentru anotimpul rece sunt pateurile cu mere si scortisoara. Pentru un platou cu melcisori de mere ai nevoie de foi de placinta, scortisoara, zahar, ulei si mere.

Incearca "icrele" de post

"Icrele" de post constituie un inlocuitor pentru icrele obisnuite din peste si pot fi obtinute din gris, suc de rosii, ceapa si ulei.


Autor: Elisa Costache

Recomandari

Newsletter Ele.ro

secretul din adevar este pur si simplu un adevar intr-un secret
  • person

    "viata e dureroasa in momente prea frumoase"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right