Pizza buna pentru silueta

Pizza buna pentru silueta
  calendar_month        
Mananca o pizza fara sa te simti vinovata gratie retetelor urmatoare, bune pentru silueta!

Ai pofta de o pizza? De ce nu? Dar atentie: o pizza din comert poate contine si 1500 calorii (de exemplu, o pizza 4 branzeturi). In acest caz, risti sa te ingrasi. Iata cum trebuie sa fie pizza unei femei care tine la silueta ei!

Ce pizza alegi?

evita pizza cu branza, mezeluri si sosuri
opteaza pentru pizza cu legume (rosii, vinete, dovlecei, ardei gras, ciuperci), cu sunca sau fructe de mare
fa-ti singura o pizza "light", cu un continut minim de grasimi
nu adauga ulei (nici chiar de masline) pe pizza
alaturi de pizza mai poti consuma o salata (1 lingurita ulei) fara paine
la desert, alege un fruct proaspat sau o salata de fructe
limiteaza-te la maximum 2 pahare de vin
mananca mai putin la celelalte mese, evitand consumul de paine, fainoase, grasimi. De exemplu, poti manca: cruditati cu limonada, peste la gratar, legume la abur, un iaurt neindulcit, un fruct proaspat.

Ce contine o pizza?

glucide complexe continute in aluatul de pizza (paine)
proteine din garnituri: sunca, fructe d emare, branza
fibre din legume
calciu, daca pizza contine branza

Pizza benefica pentru silueta cu legume si sunca

Ingrediente pentru 3 persoane:
- Aluat: 100 g faina, 5 g drojdie, 60 ml apa, 1/2 lingurita sare
- Garnitura: 250 g rosii, 100 g ciuperci, 100 g ardei grasi rosii, 100 g dovlecei, 1/2 ceapa, 2 felii sunca alba (100 g), 6 masline negre, 1 lingurita ulei, sare, piper, oregano

Preparare:
- Amesteca ingredientele pentru aluat cu mana. Lasa aluatul la crescut la temperatura ambianta, apoi intinde-l pe tava cuptorului, peste care ai asezat mai intai o hartie de copt.
- Caleste in lingurita de ulei ceapa, ciupercile, dovlecelul si ardeiul gras.
- Pune pe aluat rosiile pasate, legumele calite, sunca taiata in bucatele mici, oregano, sarea si piperul.
- Coace 20 minute in cuptorul incalzit in prealabil si decoreaza apoi cu masline.

Aport nutritional: o portie din aceasta pizza light contine 220 calorii, 12 g proteine, 5 g lipide, 32 g glucide.

Echivalente alimentare: o portie din aceasta pizza light este echivalenta cu 60 g carne slaba + 200 g legume + 60 g bagheta + 1 lingurita ulei.

Pizza cu mozzarella si rosii

Ingrediente pentru 3 persoane:
- Aluat: 100 g faina, 5 g drojdie, 60 ml apa, 2 prafuri de zahar, 1/2 lingurita sare
- Garnitura: 250 g rosii proaspete (sau suc de rosii), 150 g ciuperci, 100 g mozzarella semidegresata, sare, piper, oregano

Preparare:
- Aluatul de pizza se prepara ca in reteta de mai sus.
- Fierbe rosiile cateva minute, apoi despieliteaza-le si scoate-le samburii si striveste pulpa, adaugand oregano.
- Inabusa ciupercile intr-o tigaie antiadeziva, fara grasime.
- Intinde pe aluat pasta de rosii, ciupercile si mozarella taiata in cuburi mici.

Coace pizza 20 minute in cuptorul incalzit in prealabil.

Aport nutritional: o portie contine 213 calorii, 12 g proteine, 4.5 g lipide, 31 g glucide

Echivelente alimentare: o portie din aceasta pizza este echivalenta cu 30 g branza semidegresata + 100 g legume + 60 g bagheta paine.


Autor: Nuage

Recomandari