10 tipsuri pentru controlarea greutatii

10 tipsuri pentru controlarea greutatii
  calendar_month        
Cand suntem stresate, creierul secreta chimicale pentru a ajuta corpul sa suporte raspunsul fizic. Unul dintre aceste elemente chimice, cortizonul sau hormonul stresului este un puternic declansator al apetitului. Si ce mancam cand suntem stresate? Bomboane, inghetata, prajituri sau chipsuri.

Aceste alimente bogate in carbohidrati si grasimi reaprovizioneaza caloriile folosite, ca raspuns la stres . Acest lucru devine toxic daca se intampla zi de zi, rezultatul fiind luarea in greutate.

Extra caloriile consumate din cauza cortizonului, declansatorul apetitului, sunt transformate in depozite de grasimi care graviteaza in jurul taliei. Depozitele de grasimi din jurul abdomenului sunt asociate cu boala cum ar fi bolile de inima, diabetul, presiunea crescuta a sangelui, atac de cord sau cancer.

Pentru a evita depunerea de kilograme toxice trebuie sa mentinem cortizonul sub nivelul la care apetitul este declansat. Iata 10 strategii pentru planificarea alimentatiei si a timpilor cand servim mesele:

1. Asigura-te ca servesti un mic dejun sanatos, nu mai tarziu de ora 9 dimineata, chiar daca acest lucru presupune sa mananci un bol de fulgi de ovaz in timp ce te machiezi.

2. Ia o mica gustare la aproximativ trei ore de la micul dejun. Sugestii: un fruct, un iaurt fara grasimi sau o bucatica de branza slaba.

3. Incearca sa iei pranzul nu mai tarziu de ora 13:30. Acesta ar trebui sa includa o cantitate echilibrata intre proteine , grasimi si carbohidrati.

4. La trei ore dupa pranz incepe perioada critica, cand hormonul stresului devine o povara din cauza nivelului scazut de energie si a gradului de concentratie. Este si perioada cand iti vine sa mananci o bomboana pentru a te energiza. Mai bine mananca ceva ce-ti ofera energie buna cu un grad mic de stres ca un fruct sau un iaurt fara grasimi.

5. Serveste cina intre 18 si 19:30. Aceasta trebuie sa includa o supa sau o salata si o sursa de proteine cum ar fi carnea de pui, carnea rosie slaba, peste. La desert fa-ti o salata de fructe fara frisca sau topping.




6. Daca trebuie sa iei cina dupa ora 20:00 consuma alimente cu cat mai putine grasimi.

7. Femeile trecute de 40 ani nu au nevoie de un complex bogat de carbohidrati (paste, paine, cartofi sau orez). Aceste alimentele trebuie consumate cu moderatie, in primul rand, in timpul zilei si doar ocazional la cina.

8. Arunca toate dulciurile si snack-urile fara grasimi din bucatarie. Acestea sunt pline de zahar procesat, de calitate scazuta si care duc la stres.

9. Portiile tipice dintr-un restaurant sunt pentru un barbat. Daca mergi la pranz la restaurant mancana doar jumatate din portie si incearca sa elimini cina. La pranz o felie de paine e suficienta.

10. Apa trebuie consumata constant de-a lungul zilei. De multe ori cand avem impresia ca ne este foame, de fapt, ne este sete. Bea 8 pahare de apa pe zi.

Recomandari