Dieta Ketogenica: totul despre cel mai discutat regim de slabire din ultima vreme

Dieta Ketogenica: totul despre cel mai discutat regim de slabire din ultima vreme
  calendar_month        
In ultimii ani, tot mai multe persoane au inceput sa tina dieta Ketogenica. Acest regim alimentar iti da peste cap toate convingerile tale cu privire la tinerea unei diete: mancat putin inseamna slabit, consum minim de grasimi inseamna slabit etc.

Desi este o dieta controversata, unii nutritionisti fiind de parere ca poate fi periculoasa, dieta Ketogenica a devenit un stil de viata pentru numeroase vedete, printre care se numara si instructorul de fitness Cori Gramescu.

In Romania, dieta Ketogenica este promovata de medicul chirurg Andrei Laslau. Doctorul sustine ca a reusit sa slabeasca in doar o luna si jumatate 20 de kilograme.

Ce inseamna dieta Ketogenica?

Dieta Ketogenica presupune reducerea la minimum a consumului de carbohidrati si marirea consumului de proteine si grasimi sanatoase.

Daca ar fi sa realizam o proportie intre "ingrediente", tabelul ar arata astfel: 65% grasimi, 30% proteine si 5% carbohiodrati. Intr-un timp record, poti scapa de colaceii din jurul abdomenului si poti dobandi un corp extraordinar.

Consumul mic de carbohidrati va obliga organismul sa arda mai rapid grasimile pentru a avea energie.

Ce trebuie sa mananci cand tii dieta Ketogenica

Dieta Ketogenica se bazeaza pe un consum ridicat de proteine si grasimi, ceea ce inseama ca trebuie sa gasesti exact aliementele care abunda in acesti nutrienti. Printre cele mai utilizate si recomandate alimente benefice in dieta Ketogenica se numara:

Pentru grasimi: migdale crude, uleiuri vegetale, smantana fermentata, unt, ficat, slanina etc.
Pentru proteine: carne de porc, carne de vita, carne de miel, branzeturi fermentate, peste etc.
Pentru carbohidrati si fibre: salata, leguminoase, spanac, brocoli, castraveti, rosii etc.

Procesul de slabire apare in momentul in care ii oferi organismului tau o sursa mare de grasime si una mica de carbohidrati. Grasimile sunt mai hranitoare decat carbohidratii si se digerea mai greu. In acest fel, si senzatia de foame va aparea mai greu.

Pentru ca organismul tau are nevoie de energie ca sa functioneze, nu o va mai lua din carbohidrati, care sunt aproape inexistenti, ci din depozitele de grasime.

Ce alimente trebuie sa eviti in dieta Ketogenica

Daca vrei ca dieta Ketogenica sa dea rezultate, este indicat sa eviti alimente precum: lactatele nefermentate, mierea, zaharul, bauturile carbogazoase, bauturile alcoolice, pastele, painea, cartofii si porumbul.

Combinatii de alimente in dieta Ketogenica

Daca vrei sa tii dieta Ketogenica si ti se pare foarte greu sa gasesti o combinatie de alimente, iata cateva idei utile: muschi de porc cu ciuperci la gratar omleta cu cascaval branza fermentata cu rosii si ulei carne de porc/peste la cuptor cu sos de smantana si broccoli

Cum tii dieta Ketogenica

Dieta Ketogenica presupune sa iei 4 mese principale pe zi. Dupa prima luna de regim, intr-o zi din saptamana poti consuma carbohidrati in mod normal, cu conditia ca in ziua respectiva sa nu mananci grasimi deloc.

Daca respecti regulile dietei, intr-o saptamana poti pierde intre 0,5 si 1 kilogram.

Autor: Laura Galan

Recomandari

Newsletter Ele.ro

GANDUL
  • person

    "adevarul este in trecut, precum si in trecut este viitorul"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right