Dr Oz: ce dieta trebuie sa tii in functie de varsta

Dr Oz: ce dieta trebuie sa tii in functie de varsta
  calendar_month        
Pe masura ce inaintezi in varsta, organismul tau cunoaste noi si noi schimbari. Nu poti stopa acest proces, dar ii poti atenua efectele negative daca ai un stil de viata sanatos si o alimentatie echilibrata.

Fiecare varsta are caracteristicile si nevoile ei, de aceea lucrurile care te ajuta sa te mentii in forma la 20 de ani s-ar putea sa nu dea aceleasi rezultate si la 40 de ani.



Dr Oz stie ce dieta trebuie sa adopti in functie de varsta, pentru a fi frumoasa si a avea un metabolism harnic.

Dieta potrivita pentru 20 de ani

La 20 de ani, metabolismul tau functioneaza cel mai bine, mai ales daca esti o fire activa. Cu toate acestea, nu ar trebui sa te culci pe o ureche, caci greselile de alimentatie din aceasta perioada se vor observa mai tarziu.

Intrucat metabolismul este foarte eficient acum, este indicat sa mananci la fiecare 3-4 ore. Evita carbohidratii rafinati cu absorbtie rapida (covrigi, chipsuri, paine alba, cartofi prajiti), care iti incarca organismul cu toxine. Inlocuieste-i cu proteine, fibre si sucuri naturale proaspete, care iti vor asigura doza de energie necesara pe tot parcursul zilei.

Daca esti in a doua decada a vietii, Dr Oz iti recomanda sa reduci portia de cofeina. Aceasta substanta actioneaza ca un diuretic si provoaca organismul sa elimine calciul prin urina.

Dieta potrivita pentru 30 de ani

De la 30 de ani, metabolismul tau incepe sa devina mai lent, iar numarul caloriilor transformate in energie scade. De aceea, Dr Oz recomanda sa consumi alimente care iti accelereaza metabolismul. Din dieta ta nu ar trebui sa lipseasca ciupercile. Acestea nu contin nici grasimi, nici sare, in schimb sunt bogate in vitamine din complexul B, minerale (potasiu, cupru, fosfor), antioxidanti si fibre.

Include in alimentatia ta seminte de pin si otet balsamic, iar daca ti-e pofta de o bautura energizanta fa-ti una cu ceai verde, felii de mandarina si menta.

Cel mai bun sfat la 30 de ani: mananca dimineata ca o regina, la pranz ca o printesa si seara ca o cersetoare.

Dieta potrivita la 40 de ani

La 40 de ani, este recomandat sa fii mai atenta ca niciodata la ceea ce mananci, deoarece grasimile se depun cel mai usor acum. Organismul tau pierde 10% din masa musculara. Acest lucru inseamna ca in fiecare zi arzi mai putine calorii decat la 20 sau la 30 de ani. Mai putina masa musculara inseamna mai mult loc pentru dezvoltarea celulelor adipoase.

Dupa 40 de ani, este recomandat sa consumi mai multe alimente care contribuie la dezvoltarea masei musculare. Proteinele sunt esentiale pentru refacerea muschilor. Gasesti cantitati considerabile de proteine in fasole, soia, oua, cereale integrale, migdale, alune, seminte, lactate si piept de pui.

Ia-ti doza de vitamina D, esentiala pentru sanatatea tesutului muscular, din somon si incarca-te cu fier, mineral esential pentru oxigenarea muschilor, din broccoli.

Dieta potrivita pentru 50 de ani

Nivelul de estrogen scade mult la 50 de ani, mai ales odata cu instalarea menopauzei. Zilnic, organismul tau arde cu 200 de calorii mai putin decat la 30 de ani, iar celulele adipoase se dezvolta rapid.

La aceasta varsta, este recomandat sa consumi fitoestrogeni, hormoni vegetali ce actioneaza la fel ca estrogenul. Gasesti fitoestrogeni in seminte de in, soia, seminte de floarea soarelui, paine cu seminte de in, linte, fasole verde, ulei de masline, ceapa si lapte de vaca, printre altele.



Adapteaza-ti dieta in functie de varsta si iti vei ajuta organismul sa fie sanatos si energic.

Autor: Laura Galan

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Povesti cu nume
  • person

    "despre emy"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right