8 legume si fructe pentru o hidratare perfecta vara aceasta

8 legume si fructe pentru o hidratare perfecta vara aceasta
  calendar_month        
Hidratarea este cuvantul cheie in zilele toride de vara. Temperaturile ridicate din sezonul cald si consumul unor alimente bogate in grasimi si zaharuri, te pot deshidrata. Acest lucru provoaca lipsa de energie, oboseala nejustificata, iritabilitate si lipsa de productivitate. In plus, un organism deshidratat se vede imediat: ai pielea terna, parul nu straluceste si iti apar riduri. Pentru a evita toate aceste inconveninte, este vital sa te hidratezi corespunzator.

Afla care sunt cele mai bune legume si fructe pentru un organism hidratat si sanatos in timpul verii.

1. Castravetele

Castravetii sunt compusi, in proportie covarsitoare, din apa, deci ar trebuie sa fie pusi in capul listei celor mai bune legume care te hidrateaza in sezonul cald. Apa nu este singur ingredient minune din castraveti. Vitamina C si acidul cafeic din miez, precum si fibrele din coaja, te ajuta sa ai o digestie buna si sa elimini toxinele din organism.

Include in salatele tale estivale si un castravete. Pe langa faptul ca va da savoare mancarii, iti va furniza o parte din necesarul zilnic de apa. Daca la serviciu nu ai posibilitatea sa-ti prepari o salata proaspata, adu-ti de acasa un sandvis cu piept de pui si castravete si ai rezolvat problema gustarii.

2. Salata verde

Salata verde contine o cantitate mare de apa si iti hidrateaza organismul pe timpul verii. Este bogata in luteina, vitamina C, vitamina K, acid folic, potasiu si alte vitamine si minerale. Include salata verde in alimentatia zilnica, daca vrei sa te hidratezi corect si sa slabesti.

3. Sucul de rosii

Sucul de rosii contine in proportie de 90% apa, spun nutritionistii. Desi sucul preparat in casa este cel mai bun, poti incerca si produsele din comert. Jumatate de ceasca de suc de rosii contine doar 50 de calorii si zero grasimi, in timp ce aceeasi cantitate de ketchup poate contine pana la 200 de calorii. Foloseste sucul de rosii in locul sosurilor grele pregatite la foc.

4. Supa de pui cu taitei

In sezonul cald este vital sa consumi cat mai multe lichide. Apa plata nu este de ajuns pentru a te hidrata corespunzator, de aceea trebuie sa o sustii si cu alte alimente. Supa de pui cu taitei este excelenta in acest sens. Opteaza pentru un piept de pui fara piele, slab in grasimi.

5. Vinetele

Vinetele sunt legume senzationale daca vrei sa te hidratezi bine si sa slabesti, in acelasi timp. Bogate in fibre si apa, dar slabe in calorii, vinetele sunt prioritatea ta in aceasta vara. Evita sa le prajesti, deoarece miezul vinetei absoarbe uleiul ca un burete si isi pierde din calitati.

6. Pepenele verde si galben

Regele fructelor de vara, pepenele iti va potoli setea si te va ajuta sa ai un corp fabulos vara aceasta. Pepenele contine apa in proportie de peste 90%, este revigorant si are un gust delicios. O cana de pepene contine 56 de calorii.

7. Ardeii grasi

Ardeii grasi contin apa in proportie de 92%, deci sunt ideali pentru cura zilnica de hidratare din timpul verii. Nu uita ca ardeii grasi sunt o sursa excelenta de vitamina C, vitamina B6, betacaroten si acid folic.

8. Iaurtul

Un organism deshidratat pierde, pe langa apa, si electroliti. Cum iaurtul este bogat in sustante precum potasiu si sodiu, este indicat sa-l consumi pentru a-ti reface "stocul" de electroliti si a-ti energiza organismul. Opteaza pentru un iaurt degresat.



Alte legume si fructe care te hidrateaza: telina, broccoli, afine, zmeura, coacaze rosii, spanac, mere, grapefruit, piersici, nectarine si dovlecei.

Autor: Laura Galan

Recomandari