Alimente pentru sanatate

Alimente pentru sanatate
  calendar_month        
O dieta sanatoasa ne va face sa ne simtim in forma fizica si psihica maxim si sa putem face fata provocarilor zilnice.

Vitamina C este un scut impotriva racelilor. In plus, previne aparitia cancerului de sin, de stomac sau esofag, ridica imunitatea sistemului, grabind vindecarea ranilor.

Merele sunt cea mai buna sursa de fibra. Ajuta la scaderea presiunii si ajuta organismul sa-si traga mai bine fierul din alte alimente. In plus, previne aparitia racelilor si favorizeaza digestia.

Caisele ajuta la vindecarea ranilor si sunt foarte bune pentru persoanele care sufera de anemie. Sunt eficiente daca sunt consumate crude, dar si caisele uscate sunt sanatoase.

Afinele sunt recomandate persoanelor cu probleme ale tractului urinar.

Bananele dau organismului energie pe o perioada mai mare de timp decat o fac multe alimente, crescand, in acelasi timp, atentia si puterea de concentrare. Contine o cantitate mare de vitamine si minerale care se digera foarte repede.

Pepenele galben are multa fibra, vitamina C si reduce riscul aparitiei cancerului de colon

Grapefruit este "vitamina C la pachet" si sanatate pentru inima. Sucul de grapefruit dubleaza efectul medicamentelor ce influenteaza nivelul presiunii arteriale. In plus, acest fruct previne formarea agentilor cancerosi.

Lamaia sucul de lamaie este bogat in calciu si este o sursa importanta de vitamina C, care previne aparitia racelilor. De asemenea, lamaia contine fibra, care reduce riscul aparitiei cancerului de colon.

Portocalele au o mare cantitate de vitamina C, cu rol in prevenirea racelilor. Fibra pe care o contin reduce riscul aparitiei cancerului de colon si previne formarea agentilor cancerosi in organism.

Piersicile contin vitamina A si E si ajuta la vindecarea ranilor. Sunt bune atat crude, cat si gatite.

Zmeura este considerata o sursa excelenta de potasiu. Contine, de asemenea, fier si vitamina C.

Curmalele confera organsimului energie cand este suspus la efort fizic. De asemenea, ajuta la vindecarea ulcerului gastric.

Sfecla contine 58 de calorii la o suta de grame si are un continut ridicat de fier si potasiu. Sfecla este renumita pentru proprietatile laxative.

Fasolea este eficienta pentru bolnavii de diabet, reduce nivelul colesterolului si este utila in tratamentul constipatiei. Contine proteine si este benefica sistemului muscular.

Verzisoare de Bruxelles au doar 56 de calorii la suta de grame, fiind la fel de usoare ca broccoli. Previn aparitia cancerului de san, de esofag sau de stomac. Aroma amaruie a verzisoarelor de Bruxelles poate fi inlaturata cu un strop de lamiie.

Varza are doar 17 calorii la o suta de grame si este bogata in vitamina C. Este buna pentru snatatea inimii si lupta impotriva cancerului de stomac si colon.

Anghinarea contine vitaminele A si C care sunt eficiente in lupta impotriva infectiilor. Are de asemenea un continut ridicat de calciu si fier.

Sparanghelul are 35 de calorii la suta de grame. Este excelenta sursa de vitamina A si stabilizeaza presiunea singelui.

Morcovii sunt o sursa importanta de beta caroten pe care organismul il transforma in vitamina A. Vitamina A reduce riscul aparitiei cancerului de plamini, de esofag, de laringe. Cruzi sint ideali pentru o gustare, cu doar 48 de calorii la 100 de grame si o cantitate mare de fibra.



Salata verde are calciu, beta-caroten, fibra dietetica. Inima functioneaza mai bine si organismul este protejat impotriva cancerului de stomac si colon.

Porumbul este bogat in magneziu si carbohidrati. Favorizeaza functionarea sistemului nervos. Contine 140 de calorii.

Usturoiul reduce nivelul colsterolului si blocheaza dezvoltarea cancerului de colon, de esofag, de stomac sau de piele. Are efecte benefice in coagulare, reducind riscul atacului de cord. Reduce presiunea arteriala.

Ghimbirul previne aparitia ulcerului gastric, inlatura simptomele de greata si raul de dimineata la femeile insarcinate si calmeaza durerile persoanelor cu artitra.

Lintea: este o importanta sursa de fibra, are un nivel scazut de colsterol, ajuta in probleme de constipatie si inhiba dezvoltarea diabetului la adulti.

Ciupercile desi au 20 de calorii la 100 de grame, trebuie sa nu exagerezi cu ciupercile, mai ales daca le prajesti, pentru ca absorb foarte rapid uleiul. Sint o importanta sursa de vitamina B. Ciupercile ridica nivelul oxigenului din organism, reducand efectul agentilor negativi din organism si marind rezistenta acestuia.

Ceapa are putine grasimi si lupta impotriva cancerului. Contine substante ce previn blocajul vaselor de singe, una dintre cauzele atacurilor de cord.

Patrunjelul este o sursa bogata de vitamina A si C si contine potasiu si fier. Improspateaza respiratia.

Ardeiul au vitamina C si protejeaza inima. Cercetatorii studiaza in prezent o substanta pe care o contin, capiscum, despre care se crede ca este benefica pentru sanatate.

Cartofii sunt o excelenta sursa de carbohidrati su fibra. Ajuta la eliminarea gazului stomacal si reduc presiunea singelui. Au putine calorii, sodiu si grasimi, dar sint bogati in proteine, vitamina C si substante nutritive: thiamina, riboflavina si niacina.

Ridichea neagra contine potasiu, vitamina A si niacina si este, totodata, sursa de calciu.

Spanacul cu 28 de calorii la o suta de grame, spanacul este ideal pentru curele de slabire. Mai ales pentru ca are vitaminele A si C si fier.

Orzul este o sursa bogata in fibra, inhiba enzima ce favorizeaza producerea colesterolului. Este si o sursa bogata in proteine si vitamina B.

Broccoli este recomnadat persoanelor cu afectiuni cardiace.

Orezul contine vitamina E si o cantitate importanta de proteine. Are de asemenea fosfor si potasiu. Este o sursa excelenta de fibra, are cantitati mici de grasimi si sodiu si se digera usor.

Ouale desi au un continut ridicat de colesterol, ouale sint excelente pentru buna functionare a creierului si a sistemului nervos. Ajuta, totodata, la vindecarea ranilor si sint o execelenta sursa de proteine.

Pestele reduce riscul aparitiei bolilor de inima sau arteriale si a cancerului de san. Grasimea de peste previne aparitia blocajului arterial.

Semintele de in sunt ideale pentru persoanele cu artrita, astm, migrene sau cancer de piele. Previn aparitia cancerului de sin si de colon.

Carnea de pui este o sursa de proteine, are putine grasimi si este carnea ideala pentru a fi inclusa in regimurile de slabit.

Smantana - organismul isi ia din smantana proteine si calciu, necesare rezistentei oaselor si dintilor. Lactatele sint importante pentru prevenirea osteoporozei.

Soia - Proteinele din soia reduc nivelul colesterolului. Este ideala mai ales in cazul persoanelor care sint predispuse la un nivel ridicat al colesterolului si la boli de inima. Faina de soia reduce riscul aparitiei cancerului.

Germeni de griu ajuta la buna functionare a celulelor. Germenii de griu imbunatatesc aroma si sporesc culoarea anumitor alimente. Pot fi presarati peste iaurt, de exemplu.

Faina de griu este o sursa importanta de carbohidrati, fibra, fier si minerale.

Spaghetele de faina de griu: Sunt o importanta sursa de fibra, carbohidrati, minerale si fier.

Iaurtul: este recomandat pentru continutul de calciu.

Recomandari