Cum sa ciugulesti mai putin intre mese?

Cum sa ciugulesti mai putin intre mese?
  calendar_month        
Stresul , alimentatia dezechilibrata, programul incarcat sunt motivele care te imping sa ciugulesti tot felul de lucruri calorice intre mesele principale ale zilei. Iata cateva trucuri pentru a rezista mai bine tentatiilor!

De ce sa eviti ciugulitul?

Pentru a-ti pastra silueta , bineinteles! Poftele si rontaitul fara sens reprezinta piedicile principale ale dietelor. Adesea, aceste gustari sunt grase si dulci, ele nu ii confera organismului nutrienti interesanti. Sunt doar calorii goale, inutile, depozitate imediat fara sa ofere satietate.

Concentreaza-te pe ceea ce mananci

In timpul mesei, trebuie sa te concentrezi pe ceea ce mananci. Evita sa mananci un sandvis pe strada, in timp ce faci cumparaturi. Evita sa mananci in fata calculatorului, indiferent daca ai treaba sau te joci. Daca esti distrasa atunci cand mananci, mesajul de satietate care ajunge la creier e denaturat. Invers, daca esti concentrata pe ceea ce mananci, te va ajuta sa te simti satula, astfel incat sa poti rezista pana la masa urmatoare fara gustari!

Mananca lent

Un alt mod de a potenta satietatea este sa mananci incet si in liniste. Retine ca mestecatul favorizeaza satietatea. Alege alimente care trebuie mestecate, adica nu foarte moi.

Dulciuri cu portia

Prea mult zahar nu este bun pentru sanatate (diabet, infarct, cancer). In plus, zaharul, fie el natural sau indulcitor sintetic, intretine gustul pentru dulce. Trebuie sa rupi acest cerc vicios. Consuma cat mai putine dulciuri, biscuiti, prajituri si bomboane. Rezerva-le pentru ocaziile speciale.

Mananca mai mult la masa

Pentru a evita ciugulitul, mareste portiile in timpul meselor, in special pe cele de legume. Bogate in apa si in fibre, legumele sunt satioase, iar in plus usureaza digestia si sunt foarte sanatoase.

Bea multa apa

Bea apa regulat, pe tot parcursul zilei, daca vrei sa amani cat mai mult foamea. Evita sucurile, chiar si pe cele light.

Fractioneaza mesele: 3 mese si o gustare

Pregateste-ti cu atentie cele 3 mese principale si gustarea, care poate fi de dimineata sau dupa-amiaza. Gustarea poate fi alcatuita din cereale, lactate sau fructe.



Autor: Nuage

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Forum Ele.rochevron_right