Perele, beneficii si diete pentru sanatatea ta

Perele, beneficii si diete pentru sanatatea ta
  calendar_month        
Perele sunt unele dintre cele mai sanatoase fructe ale toamnei. Cu un aport de vitamine, antioxidanti si minerale, perele sunt benefice pentru organism. De asemenea, sunt foarte populare datorita gustului dulce si suculent, precum si a texturii cremoase.

Denumite "darul zeilor" de catre Homer in Odiseea si considerate alimente pretioase pe vremea lui Ludovic al XIV-lea, perele sunt astazi consumate datorita gustului placut si a calitatilor nutritionale. Perele sunt recomandate in caz de diabet, alergii, afectiuni pulmonare, inflamatii, constipatii, colesterol, afectiuni digestive si osoase.

Perele si sanatatea ta

Perele contin numeroase elemente benefice: acid citric, pectina, uleiuri esentiale, caroten, tanin, carbohidrati, fructoza, potasiu, vitamina B, vitamina C, magneziu, fier, zinc, boron, acid folic, fibre nutritionale etc.

Perele constituie unele dintre primele fructe recomandate pentru a fi introduse in dieta bebelusilor, fiind cel mai putin probabil sa produca reactii adverse.

Boron. Boronul in combinatie cu vitamina C, magneziu si cupru reprezinta elemente benefice in prevenirea si tratarea osteoporozei.

Vitamina C. Perele au vitamina C si cupru, protejand organismul de efectul radicalilor liberi. Vitamina C stimuleaza anticorpii sa lupte impotriva infectiilor, distrugand bacteriile si virusii. O para aduce un aport de 11% din necesarul zilnic a organismului de vitamina C. Acest tip de vitamina, alaturi de cupru, ajuta sistemul imunitar si previne cancerul. Conform unui studiu realizat cu peste 51.000 de femei aflate la varsta post-menopauzei, s-a constatat ca cele care consumasera pere aveau un risc mai redus de a face cancer la san.

Fibre. De asemenea, perele contribuie la sanatatea sistemului cardiovascular si cel al colonului. Avand un continut de fibre, fructele previn constiparea si reduc nivelul de colesterol. Fibrele joaca un rol important si in eliminarea polipilor cancerosi de pe colon. La nivelul digestiei, fibrele pot contribui la echilibrul nivelului de glucoza din sange.

Acid folic. Pentru femeile insarcinate, perele reprezinta o sursa pretioasa de acid folic.

Minerale. Mineralele precum magneziu, calciu, cupru, potasiu sau mangan intaresc organismul.

Dieta cu pere

Perele constituie un fruct hranitor, cu un continut bogat in apa si slab in calorii. Dietele cu pere se folosesc in afectiuni precum tulburarile gastrice.

O dieta cu pere se tine maxim o saptamana. Perele nu trebuie consumate pe stomacul gol. La trei ore dupa consumul de pere nu se consuma carne. Zilnic se bea un pahar cu suc de pere, pentru a ajuta digestia si a stimula metabolismul. Sucul de pere nu se consuma imediat inainte sau dupa mese si nici in timpul meselor. Este preferabil ca aceasta bautura sa fie consumata cu 30 de minute inainte de a manca.

Dimineata se poate consuma un mic dejun din fulgi de ovaz, branza si suc de pere. La pranz se prepara o mancare usoara, precum o supa de legume, o salata de legume, un peste etc. Pentru cina se poate face o salata din pere, oua si mere.

Autor: Elisa Costache

Recomandari

Newsletter Ele.ro

Renovare
  • person

    "nu mi-a ramas decat cuvantul..."

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right