Beneficii ale dietei Dash

Beneficii ale dietei Dash
  calendar_month        
Dieta Dash a fost initial conceputa pentru a veni in sprijinul persoanelor cu probleme de tensiune arteriala. Ulterior, aceasta dieta a fost asociata si cu alte beneficii in privinta sanatatii organismului.

De aceea, dieta Dash este recomandata pentru cei cu probleme de tensiune arteriala, dar si in general pentru a imbunatati starea de sanatate prin practicarea unui sport 30 de minute pe zi sau reducerea consumului de alcool. Aceasta dieta aduce in prim plan varietatea in alimentatie, dimensiunea portiilor de mancare si cantitatea de nutrienti.

Dieta Dash este recomandata in cazurile de tensiune arteriala ridicata, impotriva osteoporozei, afectiunilor cardiovasculare, infarctului si cancerului. In mare, dieta Dash implica o alimentatie saraca in sare, bogata in fibre, aproximativ 8-10 fructe sau legume zilnic si o limita de 2000 de calorii pe zi.

Restrictii in dieta Dash

Sarea este unul dintre alimentele nerecomandate pentru cei care au probleme cu tensiunea arteriala. In cadrul dietei Dash, consumul de sare este redus de la 3500 miligrame pe zi la 1500-2000 miligrame pe zi.

Bautorii de cafea trebuie sa se rezume la 1-2 cesti pe zi daca urmeaza dieta Dash. Cafeaua consumata in exces creste riscul de tensiune arteriala. In cadrul dietei Dash, se consuma maxim 2 cesti pe zi in cazul femeilor si maxim 3 cesti pe zi in cazul barbatilor.

Cantitatea de alcool trebuie redusa la maxim 2 pahare pe zi, 14 pe saptamana pentru barbati si 9 pe saptamana pentru femei. In privinta fumatului, in dieta Dash este recomandat sa se renunte complet la acest obicei.

Ce alimente se consuma in dieta Dash

Carnea trebuie sa fie usoara, de tip pui sau peste, facuta in cuptor sau fiarta. Carnea prajita nu este recomandata.

In privinta consumului de lactate, in dieta Dash sunt recomandate ca acestea sa fie cele degresate si totodata sa aiba un continut cat mai scazut de sare.

Fructele si legumele constituie unele dintre alimentele pe care le poti consuma des, fiind recomandate pana la 5 portii pe zi. Bogate in fibre si minerale, sarace in grasimi, fructele si legumele ofera cei mai buni nutrienti atunci cand sunt mancate in stare proaspata, mai ales in cazul fructelor. Legumele pot fi si gatite la cuptor, insa se evita grasimile si sosurile grele.

In Dieta Dash se consuma intre 6 si 8 portii de cereale zilnic. Produsele pe baza de cereale trebuie sa fie naturale, din fibre si nu rafinate, deoarece acestea din urma au diversi aditivi alimentari.

Ca uleiuri si grasimi, rezuma-te la o lingura de margarina sau 1 lingurita de maioneza. Pentru salata, 30 ml de dressing reprezinta o cantitate suficienta sau 5 ml de ulei. Foloseste grasimi nesaturate pentru gatit, salate, sosuri, margarina nehidrogenata si maioneza light.

Variaza alimentatia cu nuci, diverse seminte si boabe uscate precum linte sau chiar tofu. Acestea se consuma de 4-5 ori pe saptamana in portii mici: 1/3 cana de nuci, 30 ml unt de arahide, 1/2 cana fasole uscata gatita sau mazare, 175 ml tofu, 1/4 cana de seminte.

Autor: Elisa Costache
Recomandari