Cum te ajuta sportul sa renunti la mesele tarzii

Cum te ajuta sportul sa renunti la mesele tarzii
  calendar_month        
Mesele tarzii nu sunt cea mai buna solutie daca vrei sa slabesti sau cel putin sa-ti mentii greutatea. Desi stii lucrul acesta, trebuie sa recunosti ca aproape niciodata nu te poti abtine de la gustarile de seara si de la portiile generoase de mancare.

Pe moment, simti o satisfactie grozava, care creste pe masura ce se multiplica si numarul gustarilor consumate, dar pe termen lung, toate aceste mici placeri vinovate se depun, iar corpul tau ia proportii.


Sportul este cea mai buna metoda prin care poti invinge poftele si poti renunta la mesele tarzii.

1. Sportul de dimineata trezeste metabolismul

Metabolismul functioneaza la cote maxime dimineata, de aceea este important sa ai un mic dejun bogat, plin de nutrienti. Daca nu isi primeste doza de combustibil, metabolismul va fi mai lent si va arde un numar mai mic de calorii. Pentru a-ti ajuta organismul sa fie plin de energie pe toata durata zilei, este indicat sa faci sport inca de la primele ore ale diminetii. Chiar si cateva exercitii simple de inviorare te pot ajuta sa fii plina de energie toata ziua.

Specialistii sustin ca daca iti creezi o obisnuinta din a face sport dimineata, iti vei schimba si obiceiurile alimentare. Vei fi mai atenta la ceea ce mananci si nu vei mai pune accent pe masa de seara, ci pe mic dejun si pranz.

2. Sportul din pauza de masa te ajuta sa fii satula timp indelungat

Stim ca esti foarte ocupata la orele pranzului si mananci pe unde apuci, cand apuci. Dar, daca vrei sa fii sanatoasa si sa ai o silueta de invidiat, trebuie sa faci cateva sacrificii. Ia-ti pauza de masa si fa putina miscare. Iti sugeram sa urci si sa cobori scari - cel putin 3 etaje. Miscarea va antrena o buna parte din muschi si, conform expertilor, te va ajuta sa fii mai productiva si sa te concentrezi mai bine.

Dupa ce faci miscare, este recomandat sa iei un pranz sanatos si satios. Pastele, cartofii copti, carnea de pui, sandvisul cu ton si paine integrala, toate aceste alimente confera organismului tau proteine, fibre si carbohidrati, adica nutrienti care iti asigura o senzatie indelungata de satietate.

Odata ce te obisnuiesti cu sportul din pauza de masa si mananci sanatos, vei vedea ca atunci cand ajungi acasa nu vei mai fi lihnita de foame si, implicit, nu vei mai simti nevoia sa mananci mult, la ore tarzii.

3. Sportul de seara alunga foamea

Unii experti in fitness sustin ca putina miscare la ceas de seara va alunga foamea si nevoia de a manca la ore tarzii, intrucat dupa o sesiune de alergare nu ti se va face foame imediat. Pana se instaleaza foamea, vei visa ingerasi.

Mesele tarzii ingrasa

Mesele tarzii ingrasa, intrucat digestia este lenta seara si caloriile pe care le consumi nu sunt transformate in energie, ci in grasime.

Mancatul la ore tarzii inca starneste controverse printre nutritionisti. Unii sustin ca poti manca dupa ora 8 seara, atat timp cat nu consumi alimente pline de grasimi, altii spun ca mancatul la ore tarzii ingrasa, deoarece seara creste nivelul de zahar din sange si temperatura corpului, ocazie numai buna pentru calorii sa se transforme in grasimi si sa se instaleze pe muschii tai.

Recomandari