Ce trebuie sa manaci in functie de programul tau zilnic

Ce trebuie sa manaci in functie de programul tau zilnic
  calendar_month        
Mancarea este cheia catre un organism sanatos, o silueta zvelta si o frumusete rapitoare, dar programul zilnic te poate impiedica sa respecti cele mai elementare reguli ce tin de alimentatie.

Nu doar ceea ce mananci conteaza, ci si cand mananci.


In functie de perioada zilei si de activitatea in care esti implicata, organismul tau are nevoie de anumiti nutrienti, pentru a functiona optim.

Nutritionistii considera ca ideal ar fi sa ai 5-6 mese mici pe tot parcursul zilei, incepand cu micul dejun si terminand cu cina. Dar pentru ca unele activitati nu iti permit sa mananci atat de des, este indicat sa gasesti anumite momente-cheie in care sa te poti hrani.

1. Ce mananci dupa o sedinta lunga la serviciu

Unele sedinte de la serviciu pot dura chiar mai bine de 2 ore. In tot acest timp, stomacul tau digera alimentele ingerate anterior. Daca nu ai mancat nimic, stomacul va functiona "in gol" si vei avea o continua stare de foame. Este esential sa-ti refaci doza de proteine dupa o astfel de sedinta istovitoare. Consuma peste, iaurt degresat, oua sau leguminoase, pentru a te asigura ca mai ai putere de concentrare si pentru restul zilei.

2. Ce mananci dupa o sesiune de exercitii fizice

In timpul exercitiilor fizice, corpul tau depune un efort considerabil si consuma o cantitate mare de energie. De aceea, dupa ora de sport te poti simti vlaguita si obosita. Pentru a profita la maximum de beneficiile exercitiilor fizice, este indicat sa-ti hranesti corespunzator organismul. Instructorii de fitness te sfatuiesc sa consumi carbohidrati si proteine la 30 de minute de la incheierea antrenamentului.

Consuma o banana, deoarece are un index glicemic ridicat si va regla nivelul de glicogen, sau mananca o mana de migdale. Curmalele sunt si ele foarte indicate pentru a avea o stare fizica buna dupa antrenamentul de la sala.

3. Ce mananci dupa o noapte agitata

Ai avut de lucrat la proiect pana noaptea tarziu, apoi ai avut parte de un somn agitat? Trebuie sa fii atenta in acest caz, deoarece te vei trezi flamanda. Nivelul grelinei creste in timpul unui somn agitat. O portie de proteine la micul dejun va regla nivelul hormonilor si va preveni ingrasarea. Consuma oua fierte, humus, iaurt grecesc, nuci sau un sandvis din paine integrala cu pui la gratar, pentru a-ti asigura energia necesara desfasurarii activitatilor de peste zi.

4. Ce mananci la pranz

Fie ca obisnuiesti sa iti petreci o buna parte din zi la birou, fie ca ai treaba prin oras, este important sa nu sari peste masa de la pranz. O salata cu ton, o salata de paste cu mult busuioc sau o portie de pui la gratar poate constitui un pranz pe cinste, mai ales daca tii la silueta ta.

5. Ce mananci la cina

Cina ar trebui sa fie cea mai lejera masa. Cum metabolismul este mai lent seara, nu este indicat sa consumi alimente greu digerabile. Incearca sa mananci legume gatite in putin ulei de masline, carne slaba de pui sau de curcan, iar daca iti este pofta de ceva dulce consuma o banana sau o mana de afine proaspete. Ultima masa din zi ar trebui consumata cu 2 ore inainte de somn, pentru a permite stomacului sa inceapa procesul de digestie.

Autor: Laura Galan

Recomandari

Newsletter Ele.ro

La ce te gandesti cand...
  • person

    "cap ou pas cap?"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right
Sneakers dama Stuart Bej
Shop Ele.rochevron_right