Cum sa te hranesti sanatos cand tii cura de slabire?

Cum sa te hranesti sanatos cand tii cura de slabire?
  calendar_month        
Odata cu venirea anotimpului cald, devenim toate preocupate in mod deosebit de silueta.

Si cum exigentele modei pretind o silueta silfida, cura de slabire sau in unele cazuri, infometarea se transforma intr-un mod de viata.

Crezi ca te hranesti sanatos cand tii cura de slabire?

Pentru a pierde kilogramele in plus, ar trebui sa alegem un stil de viata sanatos: adica sa facem periodic miscare si sa respectam o nutritie echilibrata, nicidecum sa renuntam la hrana.

Asadar, miscarea usoara (mersul pe jos, plimbatul cu bicicleta, urcatul scarilor) si meniul echilibrat ne ajuta sa ne pastram in forma si in acelasi timp sa fim sanatosi.

Ce inseamna meniu echilibrat?

Nutritionistii atrag atentia ca, indiferent de numarul caloriilor introduse in organism, alimentele consumate pe durata intregii zile, ar trebui sa ne asigure urmatoarele proportii din principalele categorii de nutrienti: proteine (15%), grasimi (30%) si glucide (55%).

Pentru a scapa de kilogramele in plus solutia ideala nu este data de un regim drastic sau de infometare ci de o dieta echilibrata care include cele trei mari tipuri de nutrienti: glucide, proteine si grasimi in alimentatia zilnica a subliniat dr. Corina Zugravu.

Pentru a le acoperi pe toate si pentru a-ti pastra, in acelasi timp, o silueta de invidiat ar trebui sa respecti cele 5 mese pe zi recomandate de nutritionisti: trei mese principale si doua gustari.

Meniul de dieta

Este esential sa avem trei mese principale pe zi si pentru a nu fi foarte infometati atunci cand vine ora mesei de pranz sau a cinei, este recomandat sa avem si doua gustari intre mesele zilei. a mai precizat dr. Zugravu.

Exemplu de meniu echilibrat

Iata un exemplu de meniu echilibrat care ofera organismului nutrientii necesari si un numar optim de calorii:

Micul dejun:

-un pahar cu lapte degresat
-un bol de cereale integrale

O gustare la ora 11

-un sandwich cu margarina tartinabila si branza
sau
-o felie de sunca slaba

Pranzul

-o friptura din piept de pui si o salata de cruditati

O gustare la ora 16 pentru a te asigura ca atunci cand va veni momentul cinei nu vei fi infometata

-un fruct sau un pumn de nuci sau alune

Cina ar trebui sa fie si cea mai usoara

-un sandwis cu paine integrala, margarina si ton sau o salata cu branza

Important este ca cina sa iti ofere nutrientii de care organismul are nevoie dar un numar redus de calorii.

De asemenea, ar trebui sa nu neglijezi consumul de lichide, minimum 2 litri pe zi. Pe langa faptul ca lichidele potenteaza procesele interne de ardere a caloriilor, acestea contribuie eficient si la toate procesele metabolice vitale organismului.

Recomandari

Newsletter Ele.ro

articolul unui fum de tzigara
  • person

    "nu uita: langa cel mai inalt punct al fericirii se afla cea mai adanca prapastie a durerii"

Blog Ele.rochevron_right
Forum Ele.rochevron_right